Orbán Viktor tusnádfürdői beszéde: nyomásgyakorlás állhat a háttérben

indexGazdasági érdekcsoportok akarnak nyomást gyakorolni Magyarországra a The New York Timesban megjelent, a miniszterelnök tusnádfürdői beszédével foglalkozó cikkel – vélik a közszolgálati televízió Híradója által megkérdezett politikai és gazdasági elemzők. Szerintük a cikk mögött álló gazdasági szereplőket leginkább a bankadó és a reklámtörvény zavarja, tájékoztatott a www.magyarhirlap.hu.

Az amerikai lap internetes oldalán nemrég megjelent szerkesztőségi állásfoglalásban azt írta: Magyarországon megszűnt a demokrácia. A szerző sürgette az Európai Uniót, hogy csökkentse a Magyarországnak szánt infrastrukturális támogatásokat, valamint függessze fel Budapest szavazati jogát.

A Nézőpont Intézet elemzője szerint gazdasági vagy politikai csoportok gyakorolnak nyomást Magyarországra, amihez a médiát használják. Mráz Ágoston Sámuel úgy véli: a támadás mögött olyan külföldi érdekcsoportok állhatnak, amelyek jelentős bevételektől estek el a rezsicsökkentés, a bankadó vagy a reklámadó miatt.

A The New York Times cikke bújtatott támadás – állapította meg Lentner Csaba közgazdász, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem közpénzügyi tanszékvezetője a Híradónak. Szerinte nemzetközi jogot is sérthet, hogy Amerikából próbálnak nyomást gyakorolni az unióra Magyarországgal szemben.

“Én összehangolt támadást érzek. Itt a jéghegy csúcsa kétségtelenül egyes kereskedelmi médiumoknak a megadóztatása, megadóztatási szándéka” – mondta.

Az amerikai cikk szerzője egyetlen konkrét céget nevezett meg, az RTL-csoportot, azt írva: a reklámtörvény célja, hogy megbénítsa a társaság magyar részlegét.

A Híradó megkeresésére a miniszterelnöki sajtóiroda közölte: Orbán Viktor és kormánya nem a külföldi pénzügyi szereplők és médiacégeik érdekeit tartja szem előtt, hanem az emberekét.

A műsor emlékeztetett: 2012-ben és 2013-ban összesen 9 milliárd forint volt a Magyar RTL Televízió Zrt. nyeresége, ehhez képest két év alatt mindössze 5 és fél millió forint társasági adót fizetett.

A Híradó utalt arra, hogy a reklámtörvény elfogadása óta jelentősen megváltozott az RTL hírműsorának hangvétele, a korábbihoz képest feltűnően sokat foglalkozik a kormány intézkedéseivel és Orbán Viktor személyével, családjával.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.